alt obrazka

Program „Dobry Start - 300+” na nowych zasadach od 1 lipca 2021

Co się zmienia?

Składanie wniosków będzie odbywać się tylko w formie elektronicznej, a obsługą zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dla rodziców, którzy do tej pory składali wnioski o świadczenie poprzez bankowość elektroniczną, PUE ZUS oraz system Empatia zmiana będzie niewidoczna, ponieważ z ich perspektywy składanie wniosków odbędzie się dokładnie w takim samym trybie.

Nie będzie możliwości złożenia wniosku w formie tradycyjnej – papierowej.

Wszyscy rodzice dzieci uczących się w szkołach od 1 lipca mogą, tak jak w ubiegłych latach, składać wnioski online: 

  • przez Portal informacyjno-usługowy Emp@tia
  • przez bankowość elektroniczną
  • przez portal PUE ZUS.

Wnioski należy składać do 30 listopada.

Świadczenie dobry start wypłacane będzie wyłącznie w formie bezgotówkowej na wskazany we wniosku numer rachunku bankowego.

Korespondencja w sprawie świadczenia dobry start zarówno ze strony ZUS jak i osoby ubiegającej się odbywać się będzie wyłącznie w formie elektronicznej za pomocą systemu informatycznego PUE ZUS.

Świadczenie, tak jak dotychczas, nie przysługuje na dzieci rozpoczynające roczne przygotowanie przedszkolne (zerówka).